onsdag, september 05, 2007

Italienresan och dess sätt att locka tjejer

Jag tycker om att shoppa och jag tycker om spaverksamhet, men jag älskar min cykling. Det här gör att jag småler lite åt sättet som de försöker locka mig att följa med på cykelresan till Italien. För att jag ska följa med så finns det möjligheter till att åka på alla möjliga utflykter. Shopping, spa, vinslott och besök i furstendömet San Marino. Allt är säkert mycket trevligt och jag tror att jag hade uppskattat alla av utflykterna, men de har ingen chans i konkurrens med cyklingen. Tror någon att jag ska välja utflykter framför möjligheten att cykla i Italien?

Vi cykelmuppar hade innan Tour de Cykelmuppar pratat lite om behovet av vilodagar och möjligheten att till exempel testa lite aktiviteter som forspaddling. Jag propagerade bestämt för att besöka ett vinslott i Provence. Det blev slutligen en vilodag. Det var dagen efter Monsterrundan och då slöade vi rätt rejält. Det var aldrig någon diskussion om att vi ville göra något annat än cykla i de omgivningarna vi befann oss i. På något sätt så var det som de var gjorda för att cykla i och allt annat var felprioriteringar.

Tillbaka till Italien och okay - vinslottet kanske får sig ett besök av mig och det finns visst en shoppingtur som jag vill följa med på. Den till den stora cykelshopen!

Inga kommentarer: