torsdag, september 20, 2007

Tune 190/75 Zipp 303 Sapim CX-ray

Ni som vet vad jag pratar om har antagligen redan börjat dregla.

Jag har beställt nya hjul. Och det är inte vilka hjul som helst utan riktiga finhjul. Lätta rackare till racinghjul som skall göra skillnad på Sollerön nästa år. Studsar jag inte med uppför dalbackarna med dessa hjul, ja då kan jag i alla fall inte skylla på materialet.


Inom en vecka ska de skickas från hjulguden i Tyskland. Två finfina tubdäck ingår också.

Undrar om inte så här fina hjul kräver en finare ram...

4 kommentarer:

Anette Kiss sa...

Snygg färg på naven måste jag säga. Snygga överhuvudtaget helt enkelt.

Anonym sa...

Gratulerar! MEN, du har rätt; de där hjulen kräver en annan ram. Cervelos ramar brukar passa bra till Zipphjul ;)

Jesper Sundewall sa...

Ja, när du säger det så. Kanske en R3 SL?

Sen tror jag också att de passar bra till Look 595, Colnago C50 och massa andra godbitar.

Nej nu får jag sluta - jag klarar inte mer...

Unknown sa...

Ok, innan du gör något dumt. Cervelo kan du köra på om du är en ridande polis. Kanada är känt för just dessa rödklädda herrar, Bryan Adams och Celine Dion. Jag förelår ett land närmare oss med något godare kaffe om än lite mer korrumperade makthavare.