tisdag, september 25, 2007

Mavic R-Sys

När Jesper beställde nya fin-hjul, så kunde inte jag vara sämre. Det blev Mavics nya top of the line modell R-Sys. Jag tycker de ser riktigt hårda ut! Med sin 1350 gram för paret är de hela 300gram lättare än mina Zonda, och ska enligt Mavic vara 10% lättare och hela 30% styvare än Ksyrium SL. Såklart har jag surfat runt en hel del och läst om vad folk tycker om hjulen. Åsikterna verkar vara delade, i vanlig ordning. En del är rent lyriska medan andra inte är särskilt imponerade. Lite nervört är det allt! Hur kommer de att kännas? Komer skillnaden att var stor(Hoppas!)? Om de skulle behöva service(verkligen OM, alltså), kan de fixa det på cykelcity? De har ju trots allt inte de hjulen i sortimentet ännu! Nåja, lite nojjigt ska det väl vara när man köper så dyra saker. Hoppas nu bara de kommer snart så jag hinner prova dem ordentligt innan vintercykeln ska fram!

1 kommentar:

Jesper Sundewall sa...

Åsikterna om hjulens egenskaper må gå isär - men de flesta måste ändå som jag tycka att de är schwinigt snygga.