tisdag, september 25, 2007

Master-Mupp - Roslagshösten 2007

I söndags kördes Fredrikshofs motionslopp Roslagshösten. Jag hade funktionärsåtaganden att uppfylla (det är dealen för att klubben ska betala anmälningsavgifterna vid tävlingar) så jag hade tackat ja till att vara ledare för en av Mastergrupperna.

Ville trots allt cykla lite fort - kanske var det årets sista distanspass - så jag valde den snabba gruppen med en målfart om 30+ km/h. Vi var många ledare denna dag, kanske tack vare det vackra vädret, så jag, Kenneth, Björn och Carl tog tillsammans hand om 11 cyklister. Lyxigt värre.

Hela rundan blev väldigt trevlig. Några i gruppen var helt nya till cykling i grupp och efter några smärre incidenter som dock inte ledde till något allvarligare än hjärtan i halsgropen de första kilometrarna så fick vi in en fin rytm.

Målsättningen (30+) klarades med råge, även om gruppen splittrades sista milen. Jag är mäkta imponerad av alla cyklisterna i gruppen. Det är otroligt starkt att som en av deltagarna komma på MTB, med dämpad framgaffel, och harva runt i 14 mil i 30 kilometer i timmen.


Några få bilder till från vår grupps färd hittar du här.

Inga kommentarer: