torsdag, september 20, 2007

Hur hittar du en cykelmupp?

För att övervaka besöksstatistiken på cykelmuppar.se använder vi oss av verktyget Google Analytics. Det är ett alldeles underbart litet verktyg som ger detaljerad information om hur många besökare vi har, varifrån de kommer, vilka sidor de läser och så vidare.

Google Analytics ger också information om vilka sökord på Google som leder besökare till vår sida. Några är självklara - en sökning på exempelvis "cykelmuppar", "cykelmupparna" och så vidare leder ofelbart till oss.

Idag gjorde jag dock en fullständig genomgång av sökorden och fann några särskilt intressanta. Bland annat har folk hittat till oss genom sökningar på:

Först har vi "tröskelwatt" - vid inte mindre än 7 tillfällen har detta sökord varit ingången till cykelmuppar.se
Sen hittar vi "sexiga cykelbilder" - tre besök kom via denna sökning - och personen i fråga surfade runt på sajten i över 14 minuter.

Hey, det är inte bara jag som tycker trikåer är sexigt...

Mer otippat var sökningen på "ventilhattar med ljus till cykeln" som fört två besök till vår sida.
Vi har en sökning på "fräcka cykelbilder" - där har vi något att erbjuda i alla fall.

Förvånande nog har "Knäckt skallben" tydligen också fört någon till vår sida.

Allra roligaste sökningen - enligt mig - var dock att någon googlat "jesper sundewall singel". Hmm, har jag en hemlig beundrare? Eller var det singel som i singelspeed (bara lite felstavat).

Själv håller jag givetvis på beundrarteorin.

1 kommentar:

Unknown sa...

"ventilhattar med ljus till cykeln"

Bra diss. Ungefär som att hamna överst i träfflistan vid sökning på "hur orakade ben kan man ha?".