torsdag, september 27, 2007

Den inbillade sjuke

För er som inte visste det så är hypokondri smittsamt. Det smittar mellan människor och jag är säker på att det är Jonas som på något sätt har överfört sina tvivel över formen och hälsan till mig. Det har på något sätt också gått vidare till att även gälla oron över förlängningen av mig. Jag är numera inte bara lätt hypokondrisk när det gäller mig själv (ständigt detta halsont och numera ont i vänster vadmuskel), utan jag känner också att Volan är på väg att drabbas av något. Glappar det inte lite i framnavet? Är det hajtänder jag ser på kassetten där bak? Känns inte växlingen lite mindre distinkt och visst är det ett underligt ljud som fortplantar sig om inte via min hörsel så åtminstone via min fantasi. Jag känner det i kroppen när jag är ute med henne? Hur jobbigt är inte detta? Jag hade redan fullt upp med mina egna förkylningssymptom och svaghetstecken, men det är klart - Det kanske bara är ett evigt sökande efter undanflykter.

Inga kommentarer: