onsdag, maj 18, 2011

Morgonen med gärdet

Var uppe 05.20 idag då en viss solstråle tyckte att då var det minsann morgon och dags för frukost. 06.50 satt jag i sadeln på väg mot Gärdet för lite härliga morgonintervaller. Det blev, som brukligt, fem varv med lite olika karaktär. Kände mig svag, men så har jag ju inte heller cyklat så mycket på sistone.

Sista varvet tänkte jag bara rulla, men så hade Morgonpasset den goda smaken att dra igång "on the floor" med J-Lo och helt plötsligt seglade jag i 52km/h i medvinden. Dreglet och snoret ven och jag flämtade med ett stort leende på läpparna.

Hann också med lite lyftande i gymmet på jobbet. Konstaterade där att en del av mina kollegor är av den tystare sorten som inte gärna pratar så mycket. Men så finns det också en hel del kufar bland de som cyklar. Har jag hört.

Inga kommentarer: