måndag, maj 16, 2011

Contador - för bra för att vara sann?

Contador pulveriserade motståndet på Etna igår. Det var precis som när:

Pantani ställde av alla till höger och vänster
Ricco och Piepoli lekte med alla uppför branta berg
Schumacher körde bättre än någon någonsin kunnat tro

Ser ni mönstret?

Kalla mig tråkig, kalla mig orättvis - men jag tycker ofta att det som verkar för-bra-för-att-vara-sant inte sällan är just det. Särskilt lustigt blir det när attacken kommer precis efter det att Vacchi konstaterat att attackerna inte är lika långa längre, man måste sätta sig ner tidigare och slå av på tempot. Jag kanske inte tittade noga men inte tyckte jag att Contador verkade behöva slå av så där vansinnigt på tempot.

Och Contador hade, om det inte varit för den spanska premiärministern, varit avstängd från start i Girot.

7 kommentarer:

Campagnolo sa...

AC har varit för bra för att vara sann länge, tyvärr, vi får se vad UCI och WADA har att säga. Det kanske var hans chans att briljera innan CAS har sagt sitt.

Odda sa...

Ja det gav verkligen en bitter eftersmak.

MarcusW sa...

Visst är han grym (han har alltid varit grym). Jag fattar misstanken ni sprider men varje gång någon kör skiten ur de andra är han inte dopad. Kolla istället på P. Gilbert som krossar alla med stängd mun, dessutom krossade han Contador på wallonska pilen. Men är han dopad för att han vinner? Vad är då Lance och de gamla mästarna som Merckx, Coppi, etc. Njut av stunden istället.

Jesper Sundewall sa...

Marcus - ja, jag njuter. För det är precis så cykel har blivit för mig. Jag får njuta av underhållningen, för att heja på någon vinnare känns bara löjligt.

Och det finns lite större anledning att tvivla på Contadors renhet än Gilberts. I alla fall i min bok.

Den främsta spridaren av misstankar är faktiskt mister Contador och hans kontaminerade köttbitar - inte jag.

Joachim L sa...

Innocent until proven guilty...

Jesper Sundewall sa...

Jocke - ja, och skyldig är han ju. Sen är ju bara frågan om han tog det medvetet eller inte och det borde, på sin höjd, påverka påföljden. Inte skuldfrågan.

Campagnolo sa...

Troligen kommer det att finnas ytterligare bevis i form av spår av substanser och därför kör både UCI och WADA var sitt spår i CAS. Dessutom tror jag inte att AC prioriterar vårklassiker.