tisdag, maj 17, 2011

Alternativ träning

Har på senare tid gett mig i kast med roddmaskinen. Sent ska roddarn vakna, årets tävling på Glenn Dahls blogg är nog redan avslutad.

Hur som. Jag har alltid undrat över hur folk kan ro så pass fort och jag har kommit till slutsatsen att de är därför att de tar i. När jag har börjat TA I, och då menar jag TA I på-riktigt, ja då går det också fortare.

Jag når inga hisnande tider, men 7.17 på 2.000 meter som flugviktare är helt godkänt för en nybörjare. Det är en bit kvar till de sub 6.30 som tungviktscyklisterna presterar - men å andra sidan lär jag aldrig nå dit heller. Det finns som bekant en vikt och längdaspekt att väga (hö hö) in i bedömningen och jag står mig inte så bra i någon av klasserna.

Apropå rodd, dags för träning!

Inga kommentarer: