tisdag, oktober 19, 2010

Vad händer?

Vad händer i mitt liv. Jag förstår att ni dör av nyfikenhet.

Jag har tränat en gång, den första på en vecka efter en något segdragen förkylning. Det kändes förjävligt. Kanske för att jag inledde med att vara med i roddtävlingen på gymmet där jag tränar. Den går ut på att ro så långt som möjligt på 3 eller 5 minuter. Eftersom jag var trött redan innan så nöjde jag mig med 3. Det räckte bra. 865 meter hann jag vilket ger en fart på 1.45 per 500 meter. Inget mot en storroddare, men så väger jag ju bara fjuttiga 68 kilo (jag vet, jag har gått upp).

Jag ligger med denna insats trea på gymlistan. Ettan har 890 meter och det skall jag slå inom kort. Jag har förespråkat viktklassinförande, men än så länge för döva öron. Så nu får jag visa dem att vi småkillar trots detta handikapp kan slå storkillarna. För jag förutsätter, utan att ha sett dem, att de som ligger före mig är minst 10 kilo tyngre.

I övrigt tar boken den mesta av min icke-arbetstid. Och det är helt okej, för det är så fasligt kul att märka att den faktiskt säljer och att det finns ett intresse för välskrivna romaner om cykel. Vi nördar behöver något att krypa upp med i sänghörnet i vintermörkret. Köp en åt din kompis också vetja.

1 kommentar:

Anonym sa...

Väger 78 kg och klarar 500m rodd på under 2 min, som uppvärmning. Skall se nästa gång hur långt jag kommer på tre min.