torsdag, september 09, 2010

Seniorcupen - Post Svanesund

Cupen lever i allra högsta grad. Robert Bengtsson, IK Ymer, gick efter en rad fina prestationer upp i ledning efter Svanesund 3-dagars. Ledningen är dock ynka 10 poäng över Glenn Dahl. Frågan är om någon av de två i täten kommer till Sista Chansen och Anundsloppet som är de två sista tävlingarna för året. 3an, 4an och 5an är fortfarande inom teoretisk slagläge då 140 poäng är up for grabs för den som tar hem båda tävlingarna.

Topp 10 ser ut som följer:

Robert Bengtsson 251
Glenn Dahl 241
Mattias Lundqvist 179
Gustav Jeansson 170
Marcus Wahlqvist 115
Fredrik Almgren 96
Matti Scheffer 94
Patrik Moris 91
Gunnar Bäckgren 84
Petter Eiring 82

Min egen redogörelse för helgen följer.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer inte öka mina poäng i varje fall detta år.

Lundqvist

Jesper Sundewall sa...

Tur för oss!

Anonym sa...

Jag är anmäld till båda loppen och skall göra allt för att försvara min ledning! Syns i Västerås.
Robert Bengtsson, IK Ymer

Jesper Sundewall sa...

Kul Robert!

Anonym sa...

Aha! Är det dom här som automatiskt flyttas upp i elit nästa år?