torsdag, september 16, 2010

No more tempo

Cykeln är såld och jag önskar den nye ägaren all lycka och välgång på tempoloppen. Att lyckas bättre än mig blir inte så svårt.

Det är lite sisådär nu med inspiration och träning. Nytt jobb, hemflytt och så vidare har tagit ut sin rätt och träning går på sparlåga. Det blir inga mer tävlingar för i år. Nu får det gå på lågvarv ett tag så skall jag fnula lite på hur jag skall tänka inför nästa år. Ett som är säkert är att antalet timmar träning kommer bli färre - så då får jag försöka vara desto mer effektiv. Har en idé om ett större inslag av styrketräning kombinerat med sjukt hårda intervaller för att nå bästa tänkbara effekt på den begränsade tid som kommer ges när vi blir en till i familjen.

Det blir ett pussel att få ihop det, men det blir också den häftigaste förändringen i mitt liv någonsin - så bring it on.

1 kommentar:

mo sa...

Jag känner igen ditt träningskoncept, du är väldigt i tiden. Men kallar du det Crossfit och går omkring i UA-kläder pådyvlandes din omgivning VÄRLDENS HÅRDASTE TRÄNING FORGING WARRIOR ELITE FITNESS samt äta paleo - då kommer jag att nypa dig i armen