onsdag, april 30, 2008

Modernt kontra retro

I min nya klubb är vi väldigt måna om att se bra ut. Det var en av grundbultarna under vårt grundande. Det skulle vara cleant, nyrakat och insmort. Enhetligt och estetiskt.

Vi kör på den moderna stilen, vilket passar en racingklubb tycker jag. Samtidigt är jag ypperligt förtjust i cykelretrogrejer och blev därför glad när jag läste att en annan favoritklubb, CKRM, har bestämt sig för att bli än snyggare (inte för att jag vet hur de ser ut nu men ändå...).

De skall nämligen beställa ulltröjor från USA till alla intresserade. På dem skall stå på vacker italienska: Brutti, sporchi et cattivi. Fula, skitiga och elaka. Det är så underfundigt och vackert och jag applåderar initiativet.

Är också tacksam för att jag nu vet vad namnet på Carreras nya fräsiga ram, Cattivo, faktiskt betyder. Mitt ramval, Estremo, talade ju mer för sig själv...

Go CKRM, jag följer er blogg med glädje. Den är härligt "brutti".

2 kommentarer:

Plast sa...

Lovely Jesper!
Och det är givetvis okey för alla som vill att haka på den beställningen. Kolla på ckrm.nu

Hils
Stambecco

Simon Wiberg sa...

"Brutti sporchi e cattivi" är ju en utmärkt text för en cykeltröja. Jag ikläder mig härmed rollen som filmpretto. Är det möjligtvis Ettore Scolas film med denna titel som har inspirerat tröjbeställningen?