fredag, april 18, 2008

PB-ränder och dylikt i Italien

Alltså jag tycker att dessa oljeränder ibland kan vara rätt intressanta. Det kan förekomma rätt delikata mönster, till skillnad från de fula däckavtryck som jag kan få på benen från framhjulet, när jag otåligt står och vajar cykeln fram och tillbaka i väntan på att ge mig av.

Jag tänkte alltså passa på att bjuda på en del av samlingen från den senaste Italienresan. Det finns de klassiska varianterna lite olika placerade och här följer en serie i tilltagande styrka.




En närbild avslöjar intressanta detaljer i avtrycket.


Sedan finns det ju varianter där de hamnar på kläder och lite mer annorlunda placeringar. Jodå, det skymtar en rand på strumpskaftet.


Det är väl kanske inte en så oväntad placering jämfört mot nästa.


Slutligen till tjejen som är nöjdast i stan med att få en rand på sin vita armvärmare.

10 kommentarer:

Anonym sa...

PB-ränder is the shit!
Men den här slår det mesta:
http://www.christerhedberg.se/2008/04/04/fantastisk-cykeltatuering/

Anonym sa...

Christer: den är svårslagen! Nostalgin kom som ett brev på posten ;-)

Anette: HUR gör man för att få en rand på armen??? Hoppas att det berodde på något som har med mekning att göra, men... ;-)

Anette Kiss sa...

Christer, eftersom jag glatt följer dina spår på nätet, så har jag sett den både hos dig och på ck.se. Skulle jag tatuera mig så hade det lätt blivit något med cykeltema, men än så länge känns det bättre att lägga pengarna på cykelprylar/ cykelresor än på en tatuering.

Jögga - Det var nog mera justera än att meka. Du kanske misstänkte att jag kramade min fiiiina, fantastiska cykel? ;)
Du ska inte tro att randen på armvärmaren har gått bort heller, utan den finns där som bevis på att vitt inte är min färg, fast det är ruggigt snyggt. Undrar hur lång tid det tar innan jag fläckar ner mina nya handskar?

Anonym sa...

Hmm, jag anser mig vara ett fullblodsproffs på mekning o justering (nåja, nästan iaf), men jag har aldrig behövt justera nåt med underarmen ;-).
Att du kramar din ruggigt goa Cervelo är ok, men skippa vita ärmar då;-). Jag ska fö bli ägare av en sådan själv, fast en RS :-)

Anette Kiss sa...

Men ååhh!!! Grattis!!!
Den kommer säkert att bli väl omhändertagen.

Appropå meka, så har du ju lämnat lite blänkare som har gjort mig nyfiken. Var har du varit och mekat egentligen? Italien tror jag mig ha uttytt, men var, hur, när?

Anonym sa...

Danmark, Österike, Belgien och Italien är dom länder jag varit med i som ledare eller mekaniker. Det har varit både endagstävlingar och etapplopp för amatörlag/landslag. Tour de Liege och Giro delle Regione(heter nåt annat nu)är väl dom största och roligaste av tävlingarna. Det är ju nästan preskriberat nu, men början och mitten av 90-talet var det då det begav sig ;-)

Klart min RS kommer bli väl omhändertagen, skulle vara skämmigt annars när man jobbar med hojar ;-). Allt finns färdigt att monteras, bara att ta tag i det nu :-).

Anette Kiss sa...

Saknar du det? Eller jag kanske ska omformulera mig till saknar du det ofta?

Hm, man kan ju uttrycka det som att du väntar på inspiration. Nu vet ju inte jag hur det ser ut där du befinner dig, men i Skåne har vädret varit underbart några dagar nu. Skulle kunna vara lite varmare, men va f... Jag klagar inte just nu, svältfödd på våren som jag är.

Alltså jag hade kunnat fortsätta och ställa frågor, men nu kom mitt middagssällskap för idag (cyklister så klart), så nu ska jag vara en god värdinna. Ha det gott :)

Anonym sa...

Jag vill minnas att vi pratade om att min var så perfekt att den näääääästan kunnat passera som sexig strumpbyxerand.. eller?
:-D
/Silva

Anonym sa...

Inspirationen finns, det är mest tiden som fattas, men kanske det blir en stunds montering i helgen ;-). Sen blir det att försiktigt återuppta kontakten med alla småvägar här i trakten... Staden som bjuder på både hel, halv o tjejvariant av (h)julafton är min boplats.

Klart att det var skitkul att vara med på tävlingar både i Sverige och utomlands, men allt har ju ett slut... Fast liiite kul skulle det ju vara att hoppa in i bilen igen;-)

Må väl!

Anette Kiss sa...

Silva - jag vet att jag jämförde den med en söm på en lite lyxigare silkesstrumpa, men det där med sexig var det inte jag som kläckte ur mig. Det var nog någon av grabbarna som helt plötsligt fick något dimmigt i blicken ;-)

Jögga - Småvägar, sol och en ny, ruggigt bra cykel. Det verkar som du har en härlig helg att se fram emot :-D (förhoppningsvis - tid - denna bristvara).