tisdag, april 29, 2008

Sur sur sur

Just kört deltävling tre i ESDUU cupen (den jag vann förra veckan... förf anm.)

Och nu är jag sur. Sur sur sur. Mest för att jag insåg att jag inte är bättre än såhär. Daniel Rytz i valhall (och säkert andra också) har sagt att "tempo är sanningen". Den bittra sanningen isåfall.

Det var tempo på linjehoj, 19km runt Bornsjön och jag fick mig en läxa i cykelåkning.

Jag tyckte jag åkte bra, det kändes som att jag hade bra tryck, jämnt tempo, fin koll på pulsen etc. Runt 38km/h i snitt på linjehojjen tyckte jag också var bra.

Men

Jag fick ändå stryk med 3 minuter av elitåkarna som släpat sig dit.

Jag fick stryk med dryga två minuter av en 50+are (förvisso en av sveriges absolut bästa i sin ålder - men ändå).

Jag fick duktigt med stryk av folk jag slog förra veckan.

Så därför är jag sur. Egentligen har jag ingen bra anledning att vara sur, mer än att jag hade velat att det skulle gå snabbare. Jag körde som sagt helt okej, och snabbare än vad jag gjort förut på linjehojjen. Jag kom långtifrån sist. Jag kan fortfarande med ett mirakel och alla gudars hjälp ta hem totalen vid sista deltävlingen nästa vecka.

Och jag skall sura ett tag till. Typ en timme eller så. Sen skall jag ladda för prologen på Hammarö 3-dagars. 3 kilometer cykla satan.

PS. Glöm inte Carrera Vårklassiker på torsdag. Efteranmälan på plats från 08.30. www.crescendovelo.se

Inga kommentarer: