söndag, februari 24, 2008

Självhävdelse - något omoget!

Härom dagen när jag cyklade till jobbet så dök det upp en kille på racer från en anslutande cykelväg. Cykeln var, som sig bör, utrustad med campagnolo. Detta var dock något jag lade märke till lite senare. Det första som slog mig var att killen cyklade i chinos! Det är ju inte ok! Dessutom hade han våldfört sig på cykeln genom att sätta på plattformspedaler. Naturligtvis var jag omedelbart tvungen att köra om honom. Självklart var jag även tvungen att se helt oberörd ut när jag for förbi. Något jag verkligen inte var, då jag dagen innan varit ute på årets första distanspass. Benen kändes riktigt slitna. Ändå lyckades jag pressa mig förbi med ett nonchalant ansiktsuttryck, om än lite tvångsmässigt stelt stirrande rakt fram. Jag är övertygad om att han var mäkta imponerad över min uppvisning. Skönt att starta dagen med en tävling, och att gå segrande ur striden. Hmm, kan väl såhär i efterhand själv se det tonårmässigt omogna i mitt beteende. Men vad ska man göra?

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte det minsta omoget utan helt riktigt agerat. Ibland maste man markera!