onsdag, december 12, 2007

Substitut

Det har blivit alldeles för lite cykling på senaste tiden och det har istället blivit middagar, kvällsföreläsning, julfest, klipptid och så givetvis den vanliga orsaken - Då jag numera är en klenis av rang, så valde jag att inte ge mig ut förra helgen då jag vaknade med halsont. Det i kombination med regn och en hel del blåst gjorde att den planerade cyklingen lades ner.

Så har jag varit på resande fot och eftersom jag inte har kunnat hälsa på cyklarna dagligen så fick jag ju fylla på cykelbehovet bäst det gick med vad som fanns tillgängligt och samtidigt bättra på språkkunskaperna lite. Le Cycle var faktiskt ett riktigt trevligt magasin. Dags att prenumerera? För mycket bättre incitament att förbättra franskan finns väl inte än att förstå sin cykellektyr till fullo?

Inga kommentarer: