tisdag, maj 25, 2010

Träning

Min egen träning var det ja. Jag följer min plan och körde backintervaller följt av cirkelträning igår. Totalt två timmar varav kanske en halv tillbringades i skärselden. Jag var en smula vek och körde bara 5 intervaller i stället för planerade 6. Farten var dock god med ett snitt på 2.32 vilket ger 4.13 fart per km. Ganska exakt alldeles för snabbt för en bra västerbrofart men så var ju tanken också att bli trött.

Efter första passet bytte jag mina svettiga kläder mot torra tights och sprang iväg till gympasalen. Vi blev fyra som körde och det var jag som ledde passet. Jag har nog lite gruppträningskvaliteer trots allt. Jag kan skrika "kör dååååå" och "kom igen fem sekuuuunder till" utan att känna mig alltför töntig. Jag tror det är för att jag skrek på engelska. Allt blir mindre töntigt på engelska.

Inga kommentarer: