måndag, maj 17, 2010

Det som började med regn

Dagen började med regn men håller nu på att utvecklas till en väldigt fin eftermiddag. Så snart regnet skingras stiger termometern upp till +25. Det är sommar här nu. Så även i Sverige har jag läst.

Förra veckans hårda löpträning har resulterat i betydligt mindre träningsvärk än väntat. Det känns faktiskt ganska bra i alla lemmar. Lite stöt-öm efter gårdagens 26 kilometers, men i övrigt fint.

Kollade precis in Szalkai's Marathonprogram. Han går redan denna vecka in i toppningsmode. Jag tycker det är väl tidigt och tänker nog köra på ganska hårt ett tag till. Att toppa i tre veckor tycker jag känns lite väl. Jag tror snarare att det för mig gäller att hålla igång och fortsätta att försiktigt utmana och testa gränser i ytterligare någon vecka.

Är det något jag är helt säker på så är det att jag inte kommer kolla på pulsen under maran, för då kommer jag bli helt nojig över hur hög den är och hur trött jag därmed borde vara.

Inga kommentarer: