fredag, maj 28, 2010

Jag och kidsen

Marathonträningens slutfas går ut på att öka intensiteten men också vila mer. Så varannan dag vilar jag och varannan dag kör jag ganska hårt. Sista hårda passet blir på söndag och sen blir det gradvis nedtrappning inför nästa lördag.

Så i måndags var det backintervaller, onsdag snabbdistans och idag kilometerintervaller. Det blev totalt 5 st på 3.30 fart. 3.32,3.27,3.33,3.35,3.31 för att vara exakt. Bra fart tycker jag.

Jag var och sprang på träningsanläggningen inte långt från vårt hus och det var en hel hög småkids där. Gissa om dom ville tävla. På första intervallen var det lite trevande men inför starten av andra hade jag 10 småkillar runt mig. Den som hängde med längst släppte vid 200 meter. Inför tredje kom fler sturska typer och vi var nog 15 som satte iväg. Jag malde ner dem ganska snabbt även här. Intervall 4 och 5 fick jag springa ensam. Synd. För prestigen i att mosa småkillar var en alldeles lysande motivator.

Moget Jesper, moget.

Inga kommentarer: