tisdag, maj 18, 2010

Mellandag

Körde skiten ur mig igår på cirkelträningen. Har kommit på att korta löpspurter är vansinnigt jobbigt. Något så tillsynes löjligt som att jogga 50 meter, maxa 50 meter är brutalt jobbigt efter tre gånger. Lägg på det en hel del upphopp, framfall (flåt, utfall), skutt och flax så har du receptet på träningsvärk.

Så idag blev det vilodag. Jag vilade som fan idag. Vilade så mycket att jag på 24 timmar gick från vältränad till fet. Det räckte med kakor till kaffet och filet mignon med potatismos för att förvandlingen skulle upplevas fullständig. Jag som tyckte jag var smäcker börjar helt plötsligt undra om det är fel på vågen, för man kan inte väga så lite och se så rund ut.

Jag börjar på allvar förstå varför idrottare lätt kan utveckla ätstörningar.

Inga kommentarer: