fredag, maj 21, 2010

Löpintervallshelvetet

Igår hade jag bestämt mig för att testa på 400-ingar. Alltså ett stenhårt varv på stadion följt av lång vila. På plats var jag, spjukastaren, släggkastaren och diskuskastaren. Ingen av dem stod i i skyddsburen, så jag fick hålla uppsikt efter flygande objekt emellanåt.

Tanken var att springa 10 x 400 men efter 3 insåg jag att det kunde jag glömma. All heder till Johan Wissman - fyrahundrameter är skitjobbigt. Och ännu jobbigare för mig eftersom det tar så mycket längre tid att ta mig ett varv än vad det gör för honom.

Totalt blev det 6 x 400 och då var jag illamående på den sista. Nej, maken till mjölksyra får man leta efter. Med upp och nedvärmning blev det kanske totalt 9km vilket börjar kännas som ett riktigt kortpass.

1 kommentar:

Katarina M-I sa...

Nästa gång du kör 400-ingar sikta på att ha mjölksyra i armarna på intervall 6:) Då klarar man alla 10
400-ingar är taktik och väldigt obehagligt...