fredag, maj 14, 2010

Dagens gladaste!

Danilo Hondo firar dagens tredjeplats med en segergest. Han var glad en liten stund innan det gick upp för honom att de två personerna som gick i mål före honom faktiskt var med i tävlingen och därmed förpassade honom till tredje plats för dagen.


Jag roade mig med att springa 12 kilometer idag. Det skall nog inte bli några problem med 60 den här veckan om jag tar en långrunda på söndag. Dagens tur var inspirerande då jag kände mig stark värre. Första halvan gick i makligt femminuterstempo men sen blev det springa av. Sista 2,5 höll jag 3.50 fart och kände att det var kontrollerat om än givetvis jobbigt. 54 minuter för de 12 kilometrarna är ingen rekordfart men det förklaras av det lusiga öppningstempot.

Det viktigaste var att det kändes bra. För en framgångsrik mara tror jag mer och mer på receptet att vänja kroppen att plåga muskler länge med tusentals stötar. Konditionen för en bra mara har jag redan.

Inga kommentarer: