söndag, maj 30, 2010

I tre veckor

I tre veckor har Rai Sport sänt Giro D'Italia. Varje dag. Stort hallaballo med försnack, eftersnack, gamla bilder och annat mums. Allt på italienska, men de brunbrända benen och brudarna som poserar i cykeltröjor talar för sig självt.

Men så idag, när det är dags för sista etappen, då byter man kanal för sina sändningar. Istället visas på Rai Sport 1 någon helt ointressant fotbollsmatch.

Helt uppåt väggarna dåligt så nu fick jag följa G Larssons bravader på cyclingnews istället. Kul att han vinner även om han verkar vara ungefär den tråkigaste personen på det här jordklotet.

För övrigt körde jag sista distanspasset innan maran idag. Vägde in på 66 och ut på 64,5. Då drack jag en liter under passet. Det säger en del om hur varmt det var under mina 21 kilometer. Sprang utan teknisk utrustning för att inte stressa upp mig över kilometertider. Det känns ok, men i hettan inte mer än så. 6 dagar kvar nu.

Inga kommentarer: