måndag, maj 10, 2010

Omkastningar i Seniorcupen!

Seniorcupen har återigen fått en ny ledare. Gustav Jeansson i Oskarshamn CK tar över täten efter ytterligare en framskjuten placering. Fredrik Almgren, CK Valhall, slår genom segern i helgens tävling sig in på topp-5 och får en åtråvärd plats i cykelmuppar.se's högerkolumn. Avståden till täten kan tyckas stora, men betänk att en förstaplats ger hela 70 poäng. Och de senaste åren har varken nuvarande etta eller tvåa kört nästa deltävling - det klassiska Solleröloppet.


5 kommentarer:

Tom sa...

Hur uttalas Jeansson? Som svenska Jansson eller ska man förfranska första delens Jean som i Jean-Pierre? Eller helt enkelt göra som finländarna och uttala det precis som det stavas? Upplys mig, någon.

Tom sa...

Förlåt, jag glömde ju byxalternativet! Jeans som i jeans! Coolt efternamn hur som helst. Vilka möjligheter!

Jesper Sundewall sa...

Kanske som franska "chanson"? Fast jag tror mer på jeansbyxuttalet.

Unknown sa...

HAHAAHAA Mitt efternamn förbryllar alltid och oftast är det byxalternativ-uttalet som väljs men rätt är att uttala som svenska Jansson

Unknown sa...

HAHAAHAA Mitt efternamn förbryllar alltid och oftast är det byxalternativ-uttalet som väljs men rätt är att uttala som svenska Jansson