tisdag, mars 02, 2010

Pulsen

Kollade precis in pulsfilen från igår - snittade 185 under den där halvmaran. Andra halvan 190. Inte undra på att jag var trött. Faktiskt nästan konstigt att jag inte var tröttare.

Läste i senaste Cycle Sport om den första kvinnliga tränaren för ett ProTour Lag. Det var en fransk dam, Marion Clignet, som är tränare för Bouyges Telecom. Hon låter sina adepter springa under off-season. För att det är bra och effektiv träning och ett bra sätt att hålla sig slimmad. Jag håller med, det är som att kilona faller av mig lättare när jag börjar springa mycket än av att cykla mycket. Konstigt, det borde handla om kalorier in och ut, och det gör det ju såklart, men jag upplever ändå att jag slimmar bättre på löpning. Igår efter löpningen var jag nere på 66,8 - något av en glädjemätning då vätskeförlusten var avsevärd. Målet är, om jag har karaktär nog för det, att nå 65 till maran. Normalvikt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag minns att jag körde ett lopp med Marion Clignet någon gång i forntiden. Det var ett amatörlopp för herrar i Frankrike. Såg henne prata engelska före start så jag försökte växla några ord med henne under loppet. Hon tyckte det var onödigt eftersom det var sida med och rullade på ganska bra. Illa valt tillfälle kanske men jag var nog lite extra kontaktsökande efter en tid i Frankrike där jag inte behärskade språket särskilt väl...

Martin

Jesper Sundewall sa...

Martin: Kul historia. Nästa gång får du slänga in en flaska hjulet för henne så hon förstår att uppföra sig!