tisdag, mars 30, 2010

Nya prylar

Det är min kamera, inte jag, som bestämmer hur bilderna vrids. Ber om ursäkt för det.

Nå. Så. Jag har köpt nya prylar, för en sport är inte värd namnet sport om den inte kommer med lite prylar. Löpningen är jämfört med cyklingen oerhört begränsad när det gäller urvalet. Men likt simningen försöker man (och simningen har ju till och med lyckats) få personer att tro att prylarna nästan är viktigare, eller i alla fall lika viktiga, som idrottsutövaren. Så nu har jag köpt lite skor för att gasella Selassie-style.

Det ni ser nedan är ett par Puma Eutopia (vänster) som väger in på 265 gram. Det skall vara mina huvudsakliga träningsskor framöver. Nedanför dem ser ni ett par Adidas Boston Adizero som väger in på dryga 200 gram. De reserveras för utvalda intervallpass samt för själva maran om allt går som planerat.

Jag testade mina Adizero i Thailand och de är ruggigt lätta, om än lite smala i mitt tycke. Sprang 6x1000 meter på löpband med start 5 minuter. Höll en fart på runt 3.30 för att på sista sparka till med 3.20 (dock orkade jag bara 800 meter, men det var bra ändå). Det har sagts förut, men jag säger det igen: Löpintervaller är sjuuukt jobbigt men sjukt effektivt.

Idag skall jag springa mitt första distanspass på två veckor. Med nya skor, såklart.

Inga kommentarer: