tisdag, mars 09, 2010

Cycle Sport

Cycle Sport är löjligt besatt vid brittisk och amerikansk cykling och cyklister. Jag förstår det, men de senaste två numren har det varit för mycket. Bara Millar, Team Sky, Hincapie etc.

Den långa intervjun med Millar var förvisso lite rolig. Och som vanligt så fastnar jag för citat som skvallrar om njutningen i att plåga andra - oavsett hur det går för en själv. Som när han berättar om sin utbrytning på förra årets Tour, etappen till Barcelona. Det var så när det höll hela vägen, men klungan kom ikapp med någon kilometer kvar.

"When they caught me, there were only 40 guys left and they looked terrible. I thought, well that's good - I haven't won but I've destroyed the Tour de France peloton. It was good. They were battered. Winning wouldn't have changed any of the good stuff I got from that day"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar också Millars kommentar om att Wiggo inte kunde tacka nej till erbjudandet fån Team Sky. "Maybe he had a horse's head in his bed". Gudfadern referenser är alltid roliga!

Och jag håller med om att Cycle Sport "fastnar" på vissa cyklister. Förra vintern tror jag de hade Lance Armstrong på fyra eller fem omslag i följd. Finns det något bra alternativ till Cycle Sport frågar jag mig (eller er)?

Jesper Sundewall sa...

Alltså jag är lite förtjust i Pro Cycling, men de hade inte lika bra prenumerationsalternativ. Cycling Plus går fetbort, annat än som strölitteratur. Velo News prenumererar jag på nu också, den är inte lika ProTour fokuserad men ganska läsvärd!

Anonym sa...

Kör min prenumeration från Pressbyrån (http://www.press-stop.se/kiosken/). Men detta kanske är lite svårt att göra när man inte bor i sverige.

Nu har jag hur som helst ändrat från att prenumerera på Cycle Sport (vilket jag har köpt av gammal vana) till Pro Cycling. Värt att ge de en chans...