onsdag, september 03, 2008

Onsdagsspurten med Team Solde

Jag visste det. Att jag skulle fråga mig själv varför jag inte åkt dit tidigare, när jag ändå funderat på det i några veckor. Den sympatiska bloggen Team Solde hade fått mig nyfiken och upplägget verkade roligt. Onsdagsspurten är arrangemanget det handlar om.

Det var mycket riktigt hur kul som helst, med en klunga som bestod av så trevliga cyklister (suck - det är fint det) och varför har jag inte åkt dit tidigare? Nu är det bara några få tillfället kvar detta år, varav jag är i Italien en av onsdagarna.

Missa inte bloggen och framför allt missa inte det här inlägget på deras hemsida.

Så lite bilder från uppsamlingen vid brofästet. Jag kan inte annat än rekommendera onsdagsspurten. En mycket god idé av trevliga cyklister, som lockar fler trevliga cyklister. Behöver jag säga något mer?



4 kommentarer:

Anonym sa...

Men varför är det nån som har slagit ner den stackars FdJ cylisten på första bilden??
Oach alla bara snackar vidare som om inget hade hänt?! Hua!

Anette Kiss sa...

Vi var vid brofästet och han hade givetvis lämpligt disponerat sina krafter till att ta ut sig totalt. Vi andra står runt omkring honom och filmar krampryckningarna i benen.

Antingen det eller försökte han hitta stöd mot marken när han skrev ned poängställningen.

Kommer inte ihåg så noga ;-)

Simon Wiberg sa...

Alltså, jag funderade också över den liggande cyklisten men det finns något mycket värre på den andra bilden. Jag menar det finns faktiskt vissa gränser för hur stora sadelväskor som är anständigt för landsvägscyklister, ja och så är det det här med bromshandtag som pekar rakt upp mot himlen - herre gud giv mig styrka.

Anette Kiss sa...

Simon vad gör du här bland kommentarerna? Vi saknar dina knivskarpa analyser på bloggen. Det är bara "på att" igen. Bloggen är inte riktigt så bra som den skulle kunna vara med fler inlägg av dig :)