onsdag, september 03, 2008

Köpsuget

Jag, D och MO diskuterade precis hjul. Jag konstaterade surt att jag har köptstopp fram tills min lägenhet är såld och jag vet exakt vilken budget jag har att röra mig med. Efter det så siktar jag på följande hjulpark:

1 par lättviktare, tub. Där platsar mina Zipp 303. Kanske kan de framledes
bytas ut mot ett par Lew eller Lightweight.
1 par tanks, tub. Corima eller liknande. Kanske med Tune nav. Eller kanske ett par Campagnolo Bora Ultra istället...
1 par kolfiberkanttråd typ Reynolds Assault eller Attack.
1 par träningshjul, handbyggda på Mavic-fälgar och Record-nav
1 par fulhjul, mina Khamsin
1 set tempohjul (disc + 90 mm)


Hjulmaestro D gav parken med beröm godkänt men föreslog komplettering med ett par klassikerhjul. Till exempel ett par Ambrosio tubfälgar, 32-ekrade byggda på fina nav som exempelvis Tune 190.

Oj, jag dreglar visst.

Inga kommentarer: