tisdag, september 02, 2008

Hjulmemoarer

Förra året köpte jag ett par asfräsiga Zipp-hjul med tune-nav från Tyskland. Allt var frid och fröjd till Sollerön när bakhjulet helt plötsligt började ge ifrån sig konstiga ljud.

Okej, sånt händer, bara att gilla läget och skicka hjulet på service i Tyskland.

S-Tec som sålde hjulet är hjälpsamma och trevliga. Inga problem - vi fixar en ny fälg! Problemet är dock att Zipp:s tyska distributör inte kan ordna fram en ny fälg. Nu har det gått över sex veckor sedan jag skickade hjulet. Modet sviktar.

Ringde därför idag till Tyskland

"Guten tag, sprächen Sie English" sa jag på min knackande tyska.

"Nein" sa hon "aber rufen Sie an später"

Och det gjorde jag men när jag ringde senare kom samma svar. Fortfarande inga fälgar, men efter Eurobike skall allt tydligen ordna sig.

Fuck.

5 kommentarer:

Campagnolo sa...

Wenn man fahren rennrad muss man selbstverständlich deutsch sprechen!

Anonym sa...

"[...] men efter Eurobike skall allt tydligen ordna sig."

För då ska Henning sno ett par fälgar från en monter på mässan, eller vad?

Jesper Sundewall sa...

Antar det... Jag hade önskat att det var Henning som svarade igår men det var någon yster dam istället som med fantastisk tysk brytning beklagade det inträffade. Hur kan man vara sur då?

Anonym sa...

Köp hjul av svenska leverantörer i stället!

Jesper Sundewall sa...

Det skall jag börja göra så snart de inte tar 20-30% mer för samma hjul...