fredag, september 05, 2008

Måste vs. Ynnest

Glenn bloggar om semester och konstaterar förnöjt att följande saker behöver han inte göra när han nu hängt upp hjulen för den här säsongen

Nu slipper jag dessa saker på ett tag:
  • Grus i munnen
  • Energibars
  • Sportdryck som gör att magen ballar ur
  • Packa hela bilen med cyklar
  • Komma hem sent från träning varje tisdag
  • Snor och slem i ansiket
  • Rakade ben
  • Tvätta cyklar
Men Glenn. Att raka benen är inget man VILL SLIPPA. Det är en ynnest få förunnad. Få m ä n förunnat skall tilläggas - det vilar ett stort stigma över benhårlösa män....

Igår rakade jag benen inför helgens Stafett-SM. Detta efter att jag, Göran och Patric kört lite intervaller på gärdet. När jag kröp ner i sängen kände jag effekterna av intervallerna (gött) och den sammetslena känslan av nyrakad hud mot lakan (gött gött).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu begriper jag ingenting? Allt som listas i denna blogg är ju vad som sker även på vinterhalvåret med den skillnaden att det är så mycket jobbigare, typ ggr 2 :

Grus i munnen
Kom: På vintern även i ögonen om man någon gång glömmer glasögon
Energibars
Kom: Måste tas i dubbla portioner om man inte ska gå in i väggen eftersom vintercrossen är så mycket tyngre att köra.
Sportdryck som gör att magen ballar ur
Kom: Se Energibars
Packa hela bilen med cyklar
Kom: Samma sak fast oftare t ex om man ska cykla Bosön
Komma hem sent från träning varje tisdag
Kom: Gör man året runt, varför skulle det vara någon skuillnad? Nu med mörker och kyla, yes!
Snor och slem i ansiket
Kom: Tja, blir också värre på vintern.
Rakade ben
Kom: Möjligtvis hoppar man det eftersom man kör med långtights men sen dyker Bosön upp och då är det bara att ta fram rakhyveln
Tvätta cyklar
Kom: Vojne, vojne cykeln blir ju totalkläggig på vinter och måste hållas efter, bytas slitdelar så det ryker om det. För att inte tala om alla CRS, avfettning mm som går åt.

Jesper Sundewall sa...

Ha ha, så sant som det var sagt.