söndag, september 07, 2008

Anmärkningsvärt

Det händer sällan eller aldrig, men i dag var min cykel i bättre skick än Niklas. Medan min drivning surrade och hummade, lät hans något annorlunda. Värt att notera (värt en egen rubrik).

Å andra sidan var han en pigg rackare idag och när jag högt började fundera på att vända hemåt då pulsklockan närmade sig 3 timmar effektiv cykling, så viftade och pekade han framåt vägen och nämnde platser längre bort. Han trampade sedan snabbt förbi alla korsningar där jag skulle kunna svänga vänster och söderut för att påbörja färden hemåt.

Något matt, men mycket nöjd följde jag efter med mitt framhjul klistrat vid hans bakhjul. Solen sken och vägen hem kan alltid påbörjas när som helst, från vilket håll som helst. Det har varit två fina eftermiddagar i helgen. Inte en droppe regn har fallit på mig och jag har haft bra cykelsällskap både under lördagen och söndagen.

Skåne är vackert.

Inga kommentarer: