tisdag, september 30, 2008

2009 - redan nu

Läser lite bloggar. Lintala tränar på, Glenn har börjat uppladdningen för våren. Johan N är tillbaka i sadeln osv.
Själv är jag opepp som fan på att hojja. Istället är jag som berättat nu inne i gymmet och pumpar. Och det var ju tråkigt i början men nu börjar det hända grejer. Jag går in vid lunchtid och kör min timme stenhård styrketräning. 15 minuter på uppvärmningshojjen. Sen så kör jag 4-5 benövningar för quads, deltoids, hamstrings med mera. Efter det blir det lite överkropp. 2-4 övningar på biceps/rygg (två ggr vecka) och triceps, pec, axlar (två ggr/vecka). Jag avslutar med mage och stretchning.

Kör man det i högt tempo med bra intensitet hinner man på en timme. Och jag är inte mycket för att sitta och slappa i gymmet.

Tisdagar och torsdagar, de dagar jag inte kör benstyrka, kör jag några överkroppsövningar och sen ett spinningpass. Där varvar jag intervaller på ca 90% med lite styrkeövningar (spurter).

Tjohoo, det blir bara dryga fem timmars träning i veckan - men det känns som effektiva timmar. Nu skall det också bli ett distanspass i helgen, och då börjar man snabbt krypa upp mot 10-timmarstrecket. Off season var det...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är ett gäng veteraner som tänkte försöka nå 25 timmar på cykeln och i mörkret på kvällen nästa vecka, stärker psyket...:-)

Jesper Sundewall sa...

Och kostar batterier... Novemberkåsan nästa? Mörkercykling är inte min grej - huvva.