söndag, augusti 05, 2007

Fit For Fight

I fredags var jag och gjorde mitt andra konditionstest hos vår hedersmupp Christian. Senast var i oktober förra året. Förväntningarna var ganska höga då jag tycker att formen är avsevärt bättre i år. Jag blev verkligen inte besviken! Vid mjölksyratröskeln tryckte jag 280watt, jämfört med 190watt förra gången! En förbättring på 45%, inte så illa!Vid 190watt hade jag nu fortfarande inte lämnat pulszon ett, den där man kör återhämtning. Herregud vilken skillnad! Mitt nuvarande tröskelwatt ligger bara tio watt under den nivå där jag gav upp förra gången.

Jag var naturligtvis inte sen att jämföra resultatet med Jespers. Ja, jag vet Christian, man kan inte jämföra resultaten med varandra. Det är bara för att se sin egen utveckling, osv, osv... Nåja, jag tänker ändå jämföra mig med min bror! Intressant nog hade vi nästan identiska testresultat, vilket är en smula underligt med tanke på att han har tränat betydligt mer än mig i år...

Efter att ha visat sådan styrka under testet tyckte jag att jag förtjänat en riktig belöning. Så jag körde raka spåret till Cykel City och köpte ett par nya cykelskor. Valet föll på Sidi's top of the line modell, vad annars!? Vill man ligga på topp så kostar det, har jag hört. Körde med dem för första gången idag och fick riktigt ont i fötterna. Hoppas det bara är en fråga om tillvänjning!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmm.....du skulle testat Shimanos nya. Det är bara en tidsfråga innan alla stora skotillverkare har formjutna skor i sortimentet, precis som skridsko och pjäxtillverkare. (Möjligen att det tar några extra år för sidi med tanke på att det var först i år som de gav med sig och satte på en full-kolfibersula). Själv har jag aldrig gillat shimano men kunde inte låta bli att köpa ett par efter jag satt dem på mina fötter. Redan innan formjutningen var de sköna och efter var jag i sjunde himlen. Man kan ju alltid köra med skoöverdrag om man är anti-shimano ;o) Hoppas dina fötter vänjer sig vid de nya skorna, surt när man lägger ut så mycke pengar.
/Kalle

Anette Kiss sa...

Det ska bli sååå intressant att läsa Jonas kommentar på det här med tanke på att han vägrar erkänna att han tyckte att mina Shimano glasögon var helt ok. Jag har för mig att han har använt order styggelse några gånger i samband med namnet Shimano.

Jonas Sundewall sa...

Ja, vi får verkligen hoppas att det blir bättre! Sannolikt kommer mina fötter aldrig att få se insidan av ett par Sch... Shw...svch... såna där onämnbara skor!

Anonym sa...

Jag förstår,
Nästa gång du köper skor kommer du säkert kunna välja formjutna Sidi.
Om dina fötter står ut med att vänta vill säja.
;o)
/kalle