lördag, juni 09, 2007

Underbara Anette


Av rubriken att döma skulle man kunna tro att det här är en kärleksförklaring från en cykelmupp till en annan. Eller så är det bara ett konstaterande av vad många redan vet, eller har misstänkt – att Anette är underbar.

Kommande helg ska muppbröderna Sundewall cykla Vättern. Jag och Anette ska cykla med Super-Mario i Danmark. Som fanatiskt trogna bloggläsare vet så är Mario Cipollini min hjälte. Den som undrar varför kan läsa min tribute till Cipollini som jag skrev i anslutning till hans fyrtioårsdag. Bara jag får en skymt av honom så kommer jag att vara salig.

Till så sent som för två dagar sedan hade jag aldrig hört talas om Ritter Classic. Antagligen skulle jag fortfarande vara ovetande om inte underbara Anette hade lyft telefonen och informerat om detta tillfälle att cykla med Lejonkungen. Jag behövde inte tänka över det särskilt länge innan jag nådde ett beslut.

Det känns passande att ikläda sig en tröja för något av Cipos gamla lag. Jag tror det får bli min, vid det här laget ganska gamla, Saecotröja. Av två skäl, dels tycker jag att Cipos röda tåg var ”poetry in motion”, dels så lånar jag gärna ut min något mindre Aqua & Sapone tröja till underbara Anette.

1 kommentar:

Anonym sa...

Simon, vi kommer att ha det så jäkla bra och livet är bara så härligt. Jag hör av mig direkt till dig om fler sådana här tillfällen dyker upp.

Jag hoppas verkligen att det blir lite lugnt på inläggsfronten åtminstone ett litet tag för det är en rätt härlig rurik måste jag erkänna...