torsdag, juni 07, 2007

Malplacerad å det grövsta

Jag har ett tips för den som vill känna sig maxat malplacerad. Fullkomligt fel. Åk då hem till en kompis som håller på och renoverar lägenheten iklädd cykelkläder.

Detta gjorde jag igår efter Luma GP. Kompisen höll som bäst på att slå ner en vägg när jag kom förbi svettig och dan efter nedan beskrivet lopp. Det var macho på hög nivå. Kofot, skruvmejslar, sågar och borrmaskiner låg om vartannat. Jag stod där och tittade på när boysen rev för allt vad tygen höll och försökte sen något fånigt hjälpa till. Ni kan tänka er synen: Jag i cykelkläder och cykelskor (för det var spikar på golvet - hjälp) stod där och drog förstrött i en planka utan framgång. Till slut insåg jag att jag bara var ivägen och åkte hem och lekte husmor istället. När pojkarna var klara kom de hem till mig för utfordring.

Missförstå mig inte - det är macho som fan att cykla. Men trikåer känns inte alltid rätt.

Inga kommentarer: