söndag, juni 10, 2007

Tempo a la Crono

Sådärja, nu har jag och min nya cykel fått bekanta oss med varandra ifred så nu känner vi oss bekväma med att dela med oss till er - kära läsare.

Helgen har tillbringats med otroligt lite cyklande. Endast två timmar! Kommer knappt ihåg när det hände senast, måste varit i februari. I alla fall, det var ju inte det jag skulle prata om.

Igår när jag kom hem efter en runda på Ekerö tänkte jag att jag måste testa vad min nya vän går för. Så efter avklarad fotosession (tack mamma) gick jag för att hämta pumpen. Har jag köpt nya, fina, svindyra tubdäck som klarar 14 bar ja då tänker jag fan inte ge mig ut och cykla med bara 4 bar i gummit. Sagt och gjort, jag tar min fina, svindyra fotpump och sätter den mot munstycket på bakdäcket och inser att den inte riktigt passar i det lilla hålet som är uppskuret ur diskhjulet för att möjliggöra pumpning. Resultatet blir ett snabbt "pssssst" innan jag hinner inse att luft endast åker ut - ingen kommer in. Upprepar manövern ett par gånger till med platt däck som resultat.

Aj fan.

Nåja, jag har ju min handpump, den får duga för en snabb pumpning tänkte jag. Det funkar dock inte ett dugg bättre utan jag står där med lika platt däck efter 10 minuter. Paniken börjar infinna sig - klockan är 17 och alla cykelaffärer stängda. Det går upp för mig, jag kommer inte kunna cykla mer på hojen i helgen. Fan fan fan. Lyckas efter frenetiska försök få i en stackars bar vilket i alla fall gör att cykeln inte vilar på fälgen. Men cykla på den - glöm det.

Fiaskoartat och nu väntar kanske inköp av ännu en pump. Men det blev fina bilder i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

titta där är den ju! den fina tempo hojen.. hoppas på mycket nöje.. Quick Step Fredric från hovfet träningarna här.

Fan skulle försöka få tag på dig Jesper.. har för mig du nämnde något om ett 9 timmars mål? Forfarande aktuellt? har själv skaffat mig en starttid nära 0400 o är gärna med på ett sånt tempo.. om det är så.. hur kommer jag i kontakt med dig?

Quick Step Mania/Fredric

Anonym sa...

Visst, vi siktar på Sub-9. Planerad starttid 04.00 med Hofvetarmadan. Låter bra med ytterligare en person som kan hålla modet uppe under rundan. Tempot får andra stå för - i alla fall fram till Hjo. Mitt mobilnummer är 070-7172120