söndag, mars 18, 2007

Mjölksyra till cykelfolket

En sann cykelmupp vill ju gärna ha svart på vitt vad han/hon går för. Ett ypperligt sätt att ta reda på detta är att helt sonika göra ett test hos Christian Delfin på Fit For Fight i Löddeköpinge. För 495 kronor genomför man under Christians erfarna ledning ett uthållighetstest med laktatmätning. Jag genomförde själv testet i november förra året. Huvudanalysen från mätningen visade att jag tål mjölksyra bra, pumpade upp mig själv till 12 mmol. Med återhämtningen var det dock sisådär. Slutsatsen - mer konditions och uthållighetsträning. Massa cyklande i den tidigare omnämnda pulszon två med andra ord.

För den som inte vet så kan berättas att 495 kronor för detta test är rena rama vrakpriset. Liknande tester annonseras i Stockholm för runt tusenlappen. Så är ni av någon anledning i Löddeköpinge (vilket väl alla är i tid och otid?) är det bara att boka tid. Ont gör det, men oj så kul.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förutom själva testet, så får man även tillgång till en rik kunskapsbank som anpassar sig till din ambitionsnivå och villigt hjälper till med tips och råd. Detta i form av ingen annan än den trevliga C Delfin själv.

Fråga mig gärna om min återhämtningsförmåga. Det där med mjölksyratålighet vet jag nog inte riktigt vad det innebär. Jag vet inte ens om det går att sätta mig, mjölksyra och tålighet i samma mening - Jo, det gick visst bra trots allt ;-)