fredag, mars 09, 2007

Träningsnoja och hypokondri

Imorgon är det dags för årets första utomhusträning på racern. Trots många långa timmar på trainern den senaste tiden så känner jag mig något osäker på formen. Förra året blev jag avhängd redan efter en eller två mil de första gruppträningarna. Inte bra för självförtroendet kan jag säga. Skulle gärna slippa liknande upplevelser i år.

Jag och Simon (tror jag) ska hänga med Anette till Landskrona. Från Landskrona cyklar vi till Häljarp som är utgångspunkten för träningsrundan. Där ska vi möta upp med ett gäng som, så vitt jag förstår, består av "riktiga" cyklister. I alla fall till en viss del. Sedan bär det av på en tretimmarsrunda i skånskt vårväder. SMHI har lovat uppehåll. De har haft fel förut. Blåsigt blir det garanterat!

Nu har jag har gått och laddat för den här lördagsträningen hela veckan. Känner mig faktiskt lite nervös! Fick till och med en släng av hypokondri i eftermiddags. "Är det inte lite raspigt i halsen?" "Oj, nu kommer huvudvärken smygande!" När dessa tankar började dyka upp så satte jag mig omedelbart på trainern och trampade på i en timme. Mycket riktigt så var jag mirakulöst helt frisk efteråt!

Eftersom min numera berömda Gallium inte är färdig ännu (läs: inte ens påbörjad) så får jag lita på min trotjänare en tid framöver. Ikväll måste jag ta ner den från trainern och sätta på ett nytt bakhjul.
Må mina ben bära mig imorgon!

Inga kommentarer: