måndag, mars 05, 2012

Nytt längdrekord

Såja, nu börjar det bli lite ordning på löpningen igen.

I tisdags var det träning med Linnea och vi körde 4x15 minuter progressivt. 4.30, 4.15, 4.00 och sen upp till. 4.15 var tempot för dagen. Jag hängde med och kände mig bra i 45 minuter. Men sen började jag få lite ont i vaden så jag släppte och joggade mitt eget tempo sista 15 minuterna.

Fredags var det finlöpning i största allmänhet för att igår köra ett rejält distanspass. Det blev 25 kilomter på 5.14 tempo. 25 kilometer på 5.14 gör att jag blir trött, även om det inte känns så de första 15 kilometerna. Det maler liksom kraften ur en och det är väl därför distansträningen är så jävla viktig inför ett marathonlopp.

Nu åker jag till Tenerifa en vecka och hoppas därmed komma hem lite mer vackert brunbränd för de första vårpassen i Sverige.

Inga kommentarer: