torsdag, mars 15, 2012

En vecka på ön

Så jag har varit på Teneriffa för rekreation och barnpoolshäng.

Hamnade på värsta pensionärs-/invalidhotellet i Puerto de la Cruz vilket passade oss perfekt. Absolut 0 konkurrens om barnpoolen. Desto hetare att få bästa solstolen, det gällde att hänga på låset. Detsamma gällde för frukosten.

Det blev sådär halvmycket tränat, men hann i alla fall med tre löppass i backig terräng. Det kändes bra, förvånansvärt bra. Särskilt att springa uppför. Varje runda innehöll ett avsnitt med 2,3 km uppför och cirka 100 höjdmeter. Det är inte något man bara småjoggar uppför vet ni som provat. Hur som helst så hade jag inga problem att hålla 5-minutersfart uppför detta motlut. Och sista dagen sprang jag en runda, med backen inkluderad, på totalt 4.24 tempo.

Väl hemma igen är jag nu inspirerad att träna lite hårdare. Inte mer, men hårdare. Så idag blev det backintervaller fram och tillbaka över västerbron. Fan det var jobbigt. Jag är i så pass bra slag nu att jag kan köra riktigt satans hård fart. Flera gånger. Det börjar helt enkelt likna något som kan kallas vid form.

Inga kommentarer: