tisdag, mars 16, 2010

Gårdagens träning

Igår blev en riktig mangling av alla lemmar. Först mötte jag upp med Baxa för lite sommarcykling i kortställ och 24 grader varmt. Vi avvek från normal måndagsrutin och körde hela tre timmars vacker eftermiddagscykling. Jag hade vilat i fyra dagar så det spratt i benen. Körde Baxa gul och blå då han led sviterna av två distanspass från helgen. Det var en sådan dag då jag var oövervinnelig och jag malde malde malde. Vägen hem var en enda lång fartsträcka. Svagt utför och medvind gav en snittfart på närmare 50 km/h under andra halvan. Jag stötte som besatt för att hänga av Tadzjiken på mitt hjul, men jag hade inte växlar nog för jobbet. Crossen trampar jag ur någonstans vid 55km/h och igår behövdes det nog fem kilometer snabbare för att få luckan.

Kom hem och fikade lite för att sen bege mig till vår spårtsal för ytterligare ett cirkelträningpass på 1,5 timmar. Kom hem lagom mosig i både huvud och ben. Idag är det ännu en strålande dag med höga temperaturer och glatt humör. Det blir garanterat ett cykelpass, det sista på 11 dagar.

Inga kommentarer: