tisdag, september 23, 2008

Så låt det bli höst

Cyklingen helt under isen, har inte rullat ute på över en vecka. Gymträningen har dock kommit igång på allvar och av kommentarerna att döma här på bloggen lär jag bli överöst med träningstips om jag fortsätter skriva om mina gyminsatser. Folk, inklusive mig själv, tycker det är roligt att diskutera träning.

Roslagshöst och Svealandsmästerskapen avverkades i helgen. Jag var inte med på något av dem, istället levde jag skört på Åland i goda vänners lag. Grunden till 2009 års säsong lades inte i helgen, men roligt var det.

På Roslagshösten körde Patric bra och styrde upp en belgisk kedja som hämtade in en farlig utbrytning. Det är motionslopp på hög nivå det! Utbrytning i motionslopp - vart är vi på väg? Sen körde Göran skiten ur sig på Svealands när han försökte hänga på landslagsjuniorer i hetsjakt efter utbrytare. Jag kände mig vek när jag hörde om allt hojjande och mjölksyra.

Nu laddar jag för långa distanspass i Zambia dit jag åker om 1,5 månader. Då skall första grunden för 2009 läggas med minst 3 x 3+timmar varje vecka. Och så lite jobb förstås.

Inga kommentarer: