onsdag, oktober 14, 2009

Mer löpning

Börjar bli mer en löpar än en cykelblogg det här. Nåja, så kan det vara i perioder - ni skall se att det snart blir ordning på torpet igen.

Hur som helst så sprang jag 10 kilometer idag. Efter måndagens fetbonk var planen att bara jogga i bra fart utan att maxa ur. Tjena.

Det gick bra i fem kilometer, för då svarade inte benen. Sen kände jag mig lättare och lättare och ökade successivt. Sista kilometern gick på 3.52 och då flög jag fram längs huvudgatan, sicksackandes mellan folk som såg helt vettskrämda ut.

Kul med GPS är att man mäter farten hela tiden. Så jag var bara tvungen att spurta lite sådär halvmax och klockade mig själv på 24,2 kilometer/h. Inte en tokig fart för Mustafa Mohammed på 3000 hinder.

Sluttid 45.55 med den ypperligt dåliga disponeringen 23.55/22.00. Snittpulsen idag något lägre än förra veckans 10 kilometrare som gick några sekunder snabbare.

Inga kommentarer: