torsdag, oktober 01, 2009

Bilder från dagen

Planen för dagen var att upptäcka stan västerut. Tänkte cykla mot Tursunzade som ligger några mil västerut men trafiken var ganska omfattande så när jag såg en väg svänga av mot höger så slog jag till. Tänkte att vägen går väl någon kilometer, men ack så fel jag hade. Jag klättrade ömsom jättebrant, ömsom halvbrant uppför vägen som gick utmed den lilla floden. Enstaka bilar, men inget att kalla trafik. Efter 500 höjdmeter vände jag om, hade varken vatten eller mat för en längre tur. Vägen fortsatte dock, enligt google earth ganska långt, men det blir för en annan dag att upptäcka.








5 kommentarer:

Joachim sa...

Läge för en Camelbak kanske?
http://www.bike-discount.de/shop/m47/k521/complete-systems.html

Joachim sa...

Vem tog förresten sista bilden?? En tadzjikistanier? :-)

Jesper Sundewall sa...

Jag går faktiskt och funderar på camelbak. Har förstått att sådana styggelser är acceptabla på MTB. Notera att jag körde i korta handskar - jävligt road.

Joachim sa...

Att du cyklar gör mig road...!

Joachim sa...

BTW, Camelbak är accepterat på MTB inom vissa gränser.
- Endast på träning (möjligen undantaget långlopp utan support. Nä fan, då är det bättre att stanna och fylla flaskor i depåer!)
- Endast på träning ensam och utan medcyklister
- Bara på långturer när en flaska inte räcker till
- På sk "Happy"-turer verkar det vara obligatoriskt (tror jag)
Å andra sidan är det jävligt orutinerat att gå in i väggen pga vätskebrist, och där är faktiskt (kors i taket) Camelbak ett vettigt system...