torsdag, oktober 22, 2009

Capinordics teckning misslyckades

Det blir ingen fortsättning för Capinordic nästa år. Och inga aktier för mig heller. Damn.

Kære Jesper,
Perioden for tegning af folkeaktier er nu udløbet, og selv om reaktionerne har været positive og opbakningen stor, så er de godt kr. 1,5 mio, som tegningen har indbragt ikke tilstrækkeligt til at videreføre cykelholdet. Vi har naturligvis sideløbende arbejdet med at finde en ny sponsor, og selv om optimismen har været stor til det sidste, så kaster vi nu håndklædet i ringen i erkendelse af, at det ikke længere føler er realistisk at finde en ny hovedsponsor, som kan tage over fra årsskiftet. Vi har allerede brugt alt for meget tid og grundlaget for at videreføre holdet, som vi kender det, er stille og roligt smuldret, og nu føler vi ikke længere, at vi kan holde vores tilbageværende ryttere, medarbejdere, sponsorer og ikke mindst dig hen mere.

Vi udsender derfor i dag en pressemeddelelse, hvor vi meddeler, at holdet definitivt lukker med udgange af indeværende år.


Det er med blødende hjerte, at vi har truffet denne beslutning, og jeg er naturligvis utrolig ked af det, og eneste trøst er, at jeg ved, at vi har arbejdet sindssyg hårdt, og har vendt enhver sten, og jeg kan derfor ikke gøre mere. I de mere end 2 måneder, hvor processen har stået på, har jeg talt med 100 potentielle sponsorer og ført seriøse forhandlinger med en håndfuld, og så sent som i weekenden var jeg sikker på, at aftalen var på plads, men den sidste underskrift udeblev, og det har drænet den sidste optimisme.

Jeg skal derfor benytte denne lejlighed til at takke for dine store støtte omkring holdet, og selv om folkeaktierne nu alligevel ikke bliver til noget, så har opbakningen betydet rigtig meget for os.

Held og lykke til dig og dansk cykelsport

Inga kommentarer: