tisdag, oktober 13, 2009

Bonkelibonk

Igår så tänkte jag mig en lång löprunda - 15 km - i 5 minutersfart. Satte av på vad det visade sig på tok för lite mat och vatten i depåerna. Första 7,5 gick bra. Första 10 ok. Vid 13,24 km fetbonkade jag och tvingades gå 500 meter uppför en backe. Sen sprang jag sista 1,7 kilometrarna på 5.40 fart innan jag lycklig stannade efter 15 kilometers löpande. Total tid för löpningen var 1.14 så det blev 4.56 fart till slut, men så trött får man inte vara på den farten.

Kom hem och tänkte att jag nog var en smula dehydrerad. Ställde mig på vågen som konstaterade anat faktum: 65,8 kilo - cirka två kilo lättare än normal morgonvikt.

Det är ohyggligt mycket lättare att bonka under löpning. En förklaring är väl att det är så mycket lättare att äta och dricka på cykel. Både lättare att ha med sig mat och dryck men också lättare att få i sig den. Sen skall jag ju villigt erkänna att jag inte så ofta springer 15 kilometer. Men ändå.

Inga kommentarer: