måndag, oktober 19, 2009

Inte bättre än så här

Idag blev det ytterligare 10 kilometer löpning. Börjar nu komma igång på allvar, med det inte sagt att det går fort.

Kom efter en kilometer på att jag idag skulle springa 10 kilometer så fort jag kunde. Det slutade på 42.16 och en ganska trött snubbe. Splittarna 21.27/20.49 talar för att det finns en del att hämta, men andra halvan var också något lättare än första - så kanske jag inte skall tro att jag kan hämta för mycket. Snittpulsen var trots allt 185, och det är högt till och med för en högpulsare som jag.

En del säger "shit vad bra" när jag berättar att jag kan springa en mil på 42 minuter. Jag tänker mest "shit vad mycket sämre jag är än de som är duktiga på riktigt".

4 kommentarer:

Joachim sa...

Snart dags att börja jämföra med Rappes km-tider?
Mmhohaha! Hihi! Nä fan, kan inte sluta skratta!
Kämpa på! :-)

(När jag var ung och rask sprang jag ett antal 10 km terränglopp på 39-nånting och Gbg-varvet på 1.24. Men det räknas inte längre...)

Jesper Sundewall sa...

Jag tänkte på det och blev helt bedrövad. Alltså Martins tider, inte dina. Tröstar mig med att jag har min bästa tid framför mig. Som löpare alltså. Och i allmänhet.

Anonym sa...

Shit vad bra! :-)
Själv började jag springa men fick ont i knäna som tack för det. 42 på träning innebär väl nåt lägre på tävling om du nu ställer upp på någon? /PetterE

Jesper Sundewall sa...

Jag tänker att jag borde kunna vara sub-41 på tävling med ordentlig uppladdning. Får se om det går några lopp av rang i Dusjanbe i vinter. Av någon anledning verkar det sparsmakat med tävlingsidrott i allmänhet. Är lite besviken på sovjetarvets förfall.