söndag, oktober 04, 2009

Helgens träning

Helgens träning har bestått av löpning och hajk.

Igår sprang jag 11 kilometer. Min långsiktiga marathonträning börjar nu ta form. Jag tänker roa mig med att springa lite som jag känner fram till och med december då ett mer strukturerat löpträningsprogram (kompletterat med cykelträning) skall utformas. Igår sprang jag 10 kilometer på 45.45 med splittarna 23.40/22.05. Mycket mersmak alltså. Och då var andra halvan jobbigare än första rent topografiskt.

Tiden på milen är ungefär vad jag vill snitta under maran - så nu gäller bara att orka i fyra mil också. Drygt.

Apropå topografi så hajkades det i vansinnigt vacker miljö idag igen. Upp till 2538 meter (Tack garmin för millimeterprecision) från en start på runt 17oo. Vi tog 800 höjdmeter på cirka 3 kilometer - rakt upp i skyn alltså. Det blev glaciär, det blev vattenfall, och det blev fika. En bra dag helt enkelt.

Inga kommentarer: